YHDESSÄ OPPIMISEN VIIKONLOPPU



KEURUULLA
9.-11.9.2022



Kipinä on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat oppia elämään Jeesuksen opetuslapsina, jotka tekevät opetuslapsia. Sinulle, joka haluat oppia elämään omassa elinpiirissäsi lähetettynä, sekä oppia lisää liikehdinnästä ja moninkertaistumisesta.

Kipinä ei ole harvoille tarkoitettu yksityistapahtuma, vaan kutsu koko Kristuksen ruumiille. Me uskomme, että sato on kypsää ja haluamme nähdä Jumalan valtakunnan leviävän oman kansamme keskuudessa, kun tavalliset Jeesuksen seuraajat lähtevät liikkeelle. Kutsumme siis jokaisen sadonkorjuuseen! Tule mukaan ja kutsu kiinnostuneet ystäväsikin! Osa Kipinään tulevista on käynyt MyFriends-valmennuksen (tämä valmennus varustaa jokaista Jeesuksen omaan lähettilään elämäntavassa jokapäiväisen arjen keskellä) osa ei. Tällä ei ole merkitystä, sillä jokainen on huomioitu viikonlopun sisällössä.

Perinteisten kanavien asemesta vietämme suurimman osan lauantaipäivästä eri ryhmissä, joita kutsumme kaistoiksi. Ilmoittautumisen yhteydessä voit valita sinulle parhaiten sopivan kaistan. Jokaista kaistaa johtaa tiimi, joka luo innostavan ja keskustelevan ilmapiirin. Kaistoilla ja koko viikonlopussa tehdään yhdessä löytöjä ja mietitään käytännön sovellutuksia.
 

KAISTA A


Mistä liikehdinnässä on kyse: miten Jeesus tekee opetuslapsia ja miten voin liittyä siihen?

Mikä on minun paikkani Jumalan suunnitelmassa? Mitä elämä Jeesuksen opetuslapsena ja lähettiläänä käytännössä tarkoittaa? Mitä voin oppia Jeesuksen elämästä?


KAISTA B


Mistä aloittaa, kun ystäväni ei vielä tunne Jeesusta?

Olet innostunut Jeesuksesta ja hänen antamasta lähetyskäskystä. Haluaisit jakaa rohkeammin uskostasi verkostoissasi, mutta et oikein tiedä, miten se tehdään. Ehkä olet tehnyt hengellisiä aloitteita, mutta ihmiset eivät näytä olevan kiinnostuneita tai jokin vain tuntuu tökkivän vastaan. Tässä kaistassa tutustutaan Raamatusta löytyviin ja käytännössä 2020 -luvulla toimiviksi todettuihin keinoihin, mistä voit lähteä liikkeelle, kun läheisesi eivät vielä tunne Jeesusta.


KAISTA C


Käytännön työkaluja näyn jakamiseen ja Pyhän Hengen voimassa elämiseen

Jeesus varusti opetuslapset toteuttamaan Isän antamaa missiota Pyhän Hengen voimassa. Tässä kaistassa opit kaksi yksinkertaista mallia, joiden avulla varustaa toisia 1) liittymään Jumalan missioon ja 2) elämään Pyhän Hengen täyteydessä.

 

KAISTA D
-vain Mf-valmennuksen käyneille


Rukous on liikehdinnän elinvoima

On rukouksen ihmisiä ja on toiminnan ihmisiä. Vai onko? Miten hyödyntää voimakkainta asettamme – yhteyttä henkien Isään – jokaisella askeleella kohti liikehdintää ja aktivoida muita rukoilemaan?


KAISTA E
-vain Mf-valmennuksen käyneille


Miten käydä hengellistä keskustelua?

Oletko kyllästynyt kiusallisiin ja ennen aikojaan loppuviin keskusteluihin, kun yrität puhua ihmisille Jeesuksesta? Tässä kaistassa harjoittelet aloittamaan ja johtamaan hengellisiä keskusteluja tuttujen ja tuntemattomien kanssa aina haasteeseen asti. Kasvamme hengellisten keskustelujen käymisessä, kun opimme vuorovaikutuksen dynamiikkaa ja keskustelun johtamistaitoa.


KAISTA F
-vain Mf-valmennuksen käyneille


Sato on kypsää! Miten autat muita Jeesuksen seuraajia liittymään Jumalan missioon?

Näky opetuslasten tekemisestä on syttynyt sydämessäni. Haluaisin auttaa muitakin omistamaan tämän näyn, jotta he voisivat rakastaa Jumalaa, lähimmäisiään ja tehdä opetuslapsia. Tässä kaistassa puhutaan ensimmäisistä askelista, jotka muodostavat elämäntapaa kohti ryhmän muodostamista ja auttavat muita elämään Jeesuksen opetuslapsena.


 

KAISTA G
-vain Mf-valmennuksen käyneille. Johdat tai olet mukana paikallisessa tiimissä.


Koutsaus hioo opetuslasten tekijää

Rauta hioo rautaa – ihminen hioo ihmistä. Siksi tarvitsemme koutsausta. Tässä kaistassa opetellaan erityisesti tiimeille soveltuvaa koutsausmuotoa.


KAISTA H
-vain Mf-valmennuksen käyneille. Lisäksi kokemusta lifestyle-ryhmän johtamisesta tai mukana paikallisessa (missionaalisessa) tiimissä


Missionaalisen tiimin perustaminen ja johtaminen

Miten rakennetaan ja johdetaan tiimiä, jolla on hyvä perustus, selkeä missionaalinen dna ja jonka jäsenet kasvavat perheenä? Tässä kaistassa kuulet kokemuksia tiimien johtamisesta ja hahmotat, mitä asioita liittyy hyvän, Jeesuksen mallin mukaisen perustuksen laskemiseen.
 
Hinta 86€
Summa maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä suoraan opistolle.
Hinta sisältää ateriat ja majoittumisen viikonlopun ajan. Huom! Perjantai- illalla on tarjolla vain iltapala, varaudu tarvittaessa siis lisäeväillä.
_______________________


Missä?

Kipinä on Keuruulla, IsoKirja opistolla.
Osoite: Heikkiläntie 177, 42700 Keuruu

Perjantaina sisäänkirjautuminen ja majoittuminen tapahtuu klo 17-18.
Yhteinen ohjelma alkaa klo 18.30.
Pääosan lauantaista vietämme kaistoissa.
Sunnuntaina ohjelma päättyy klo 15 mennessä.

Ilmoittautuminen on päättynyt, Kipinä on täynnä.
Jos haluat jonoon ja mahdollisen peruutuspaikan, laita spostia osoitteeseen: Jm.korhonen@outlook.com